dinsdag 8 juni 2010

Memento Mori

onder het zware kerkgewelf zitten geest en ziel
in zwartekousen enkelrokken nekknotten en voorzien
van zeker tien nieuwe kinderzieltjes voor het kerkverbond
die zorgdragen voor expansie in de bevolkingsgroei
als zijnde de beste mensen van hemel en aarde

God's bebaarde afgevaardigde verzwelgt zich in Latijnse
verbonden en patriarchaal vervaardigde regels des huizes
die vanuit het spreekgestoelte op voortplanting bezien
wars op evolutie zijn man en vrouw geschapen
uniek maar onlosmakelijk aan apen verbonden

alhier ben ik seropositief maar ik zwijg potverdorie
of ik zal eeuwig branden in de hel
dat zal hen een zorg zijn dus ik blijf verdoemd en wel
positief want memento mori

Alicekaren

1 opmerking:

  1. Mooi, duister gedicht. Alleen: waar verwijst 'die' naar in regel 4? Kerkverbond? Of Geest en Ziel? Ik proef in 'potverdorie' eigenlijk 'godverdomme'. Zou dat kunnen? Naar mijn idee zou deze vloek beter nog de onderdrukte woede verwoorden.

    BeantwoordenVerwijderen