zaterdag 12 juni 2010

Poëzie als vergaarbak?

Poëzie laat zich niet beperken tot taal alleen, vindt men bij Poetry International. Dus wordt er van alles bij gehaald. Andere disciplines als film, theater, beeldende kunst, muziek en dans bieden niet alleen een manier om naar poëzie te kijken, ze roepen ook poëzie-ervaringen op (?) aldus de nieuwsbrief.

Zojuist kreeg ik ook deze (poëtische?) uitnodiging in mijn mail: "Vandaag is wederom een scala aan poëzie programmering en aanverwante activiteiten in de Rotterdamse Schouwburg te bewonderen. Houdt u niet in en komt allen!"

Welke poëzie-ervaringen hebben jullie het liefst?
Ik geloof dat ik me graag inhoud en meestal genoeg heb aan een mooie dichtbundel...

1 opmerking:

  1. Tsja, dat is wel wat anders dan de 'klassieke' poezie. Prima zo lang de aandacht van de woorden niet te veel wordt afgeleid maar juist kracht bij wordt gezet.

    BeantwoordenVerwijderen