woensdag 9 juni 2010

Tweet

de toiletten zijn al minuten bezet en ik had al tien tweets kunnen sturen
honderd, duizend, voor elke scheet desnoods, zoveel winden laten ze
tezamen achter gesloten deuren en iedereen doet hachelijk mee
doe eens open, hallo ik ben niemand, aangenaam kennis te maken
mijn twitterisatie laat op zich wachten want dan moet ik iemand zijn
gefollowed en wel, mediageil, fotomodel of desnoods politicus in de vergetelheid
der gedachten, vooral dat laatste want we moeten stemmen op degene
met de meeste tweets die het wanhopigst schreeuwt om nieuwe politieke
kleuren en vergankelijke populariteitsranken, de grootste nietszeggendheid
en de stank van degene met de meeste remsporen in het toilet met de sterke geur
van de laatste politieke winden die waaien door mijn betwitterde facebookfeed
ik ben geen rampenfotograaf, taalverkrachter, Telegraaf of schreeuwpoliticus
of popiejopie die alleen maar wil bezuinigen, miljarden bij de vleet
mits je het uitdrukt in de twittertweet want vergeet maar die dank die je
op hun gezichten bespeurt bij een zeteltje minder op het gemeenschappelijk
toilet met honderdvijftig deuren

excuseert u mij, u mag maar honderdveertig tekens versturen

Alicekaren

4 opmerkingen:

  1. Hier moet ik erg om lachen. Mooi en geëngageerd!

    En zie ik het goed dat iedereen hier opeens kleiner is gaan schrijven? hoezo, om geen 'schreeuwpoliticus' te zijn bijvoorbeeld ofzo?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, er is maar een reden waarom ik het lettertype voor dit bericht kleiner heb dan bij mijn andere berichten: de regels van dit gedicht zijn zodanig lang dat ze anders niet op een regel passen, aangezien de outlining van dit blog niet heel breed is. Anders had ik het uiteraard wat groter geschreven gelaten, maar dat werkte dus niet uit. En ik wil niet een of twee woorden van wat eigenlijk bij dezelfde regel hoort op een nieuwe regel.
    Groetjes! Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, heel leuk gedaan dit! Irriteer me ook dood aan dat gelazer over Twitter, zelfs op Nederland 1! En dan zeggen wat 'het volk' vindt... Hoe kan het publiek dat twittert (lees: alleen hippe mensen van pak 'em beet 20-40) nou het volk representeren?

    Suusje Q.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor het compliment!
    Het wordt zeker opgedrongen, maar het blijft ook nog een vrije keuze om Twitter niet te gebruiken, en om dan na die keuze ook niet met andermans tweets doodgegooid te worden, want het blijft best een andersoortig profielenmedium dan facebook..

    BeantwoordenVerwijderen